Ospravedlnenie
Žijeme svet informácií. Ich množstvo neustále rastie, kvalita nie vždy, no faktom ostáva, že je ich občas príliš veľa na to, aby sme ich bez ujmy spracovali. Poznáte to, idete si vyhľadať určitú informáciu a pokým sa k nej dostanete, nechtiac sa dozviete veci, ktoré ste sa dozvedieť ani nechceli. A je vôbec otázne, či sa k prvotne hľadanému údaju vôbec dopracujete. To je ako keď si ja v nedeľu popoludní vezmem obľúbenú knihu od Yoshinda Yoshiharu o japonských mečoch do jednej ruky, fľašku whisky Habaki do druhej a vydám sa do vzdialenej časti bambusového lesíka svojej záhrady na príjemné štúdium. Len čo vyjdem, všimnem si kvitnúť na trávniku to, čo tam nepatrí. Musím sa preto vrátiť po záhradný nôž. To sa mi samozrejme nepodarí, nakoľko mi cestu zhatí potreba odpratať hadicu z terasy. Veď by som to aj hneď urobil, nebyť prevrhnutého kvetináča. Dať to do poriadku nie je problém, no musím najprv doniesť lopatku s metličkou. Tá je obďaleč a keď sa tam vyberiem, môžem hneď priviazať rajčiny ku kolíkom. Na spiatočnej ceste by som mal ešte nakŕmiť koi kapre. Čo som to vlastne chcel robiť?
Tak takto nejako to chodí. Zamýšľam sa preto, či vám na našich stránkach nepodsúvame príliš veľa informácii. Asi áno. Iní to robia komerčne šikovnejšie. Obrázok, cena, dva riadky popisu a hotovo. Klik, klik a peniažky cinkajú na účte. Je toto ale naším cieľom? Určite nie. Náš obchod sme budovali od počiatku za iným účelom. Chceme približovať našincom japonskú kultúru a hlavne ich nesmierne majstrovstvo. Sme tu predovšetkým pre tých, ktorí nehľadajú narýchlo nožík do kuchyne, pretože ten pôvodný sa zlomil, ale niečo čo dýcha tradíciami, remeselnou dokonalosťou a výnimočným výkonom. Je pre nás cťou podeliť sa o naše skúsenosti z jednotlivých dielní i samotných japonských reálií. Nevysvetliť výrobu noža, použité materiály i charakteristiku daného výrobcu pokladáme za ochudobnenie nášho klienta. Snažíme sa, aby dostal ucelený produkt. Áno, naši zákazníci nie sú pre nás kupujúci, ale stávajú sa našimi klientami. A v tom je veľký rozdiel. Chceme sa preto úprimne ospravedlniť tým, ktorých naše obsiahle texty zdržujú alebo otravujú. Určite to nebolo naším cieľom.